20 Aralık 2009 Pazar

İlk 8 ay nasıl geçti?

Merhaba, henüz dünyaya gözlerini açmasına yaklaşık 1 ay olan canım kızımın bu sayfasına bir müstakbel baba olarak ne yazacağımı bilmiyorym aslında. Ben de düşündüm, ilk olarak doğacak kızımdan değil, sevgili eşimden bahsetmek istedim. Yani onun hamileliğinden, değişikliklerinden, heyecanından ve bana olan etkilerinden...

Her günü bir öncekinden farklı hamilelik döneminin tam 8 ayını geride bıraktı. E doğal olarak en yakın takipçisi benim, benden daha iyi analiz edecek kimse olamaz dimi... Gerçi daha önceden bu konuda bir tecrübe sahibi olmadığımızdan veya çok yakın çevremde hamile biriyle yaşamadığımdandır, daha iyi mi yoksa daha kötü mü geçtiğini bir kıyaslama yapamayacağım.

İlk aylarında hiç bir belirti yoktu hamileliğine dair. Öyle ki hamile olduğunu bile 1-1,5 ay sonra öğrenebildik. Onu da kardeşim Suzan'ın ısrarla bişeyler var demesiyle... Zaten onun iddiaları genelde tuttu, cinsiyeti de ilk o doğru tahmin etti. Aferin kız sana...

Yakın tarihlere kadar karnı bile çıkmadı, iş arkadaşları bile hamile olduğuna inanmakta zorluk çekiyorlardı. Bulantıları 4. ile 8. aylar arasında oldu, bildiğmiz kadarıyla genelde ilk aylarda olup 4. ayda bitermiş, ama bizde biraz farklı galiba. Hal ve tavırlarında bir değişim görmedim, heyecanın yanısıra tutturmuş bir doğum korkusu diye, ama kaçış yok :). Ha bir de gözlerinde bir değişiklik var ki, öyle bir ışık belirdi ki, bu haliyle günden güne ona daha da aşık olduğumu sanıyorum (canım benim).

Peki bende duygusal ve fiziki etkileri oldu mu? Olmaz mı... Duygusal kısmını es geçeyim, zaten az yukarıda bahsettim. Ha tabi baba olma heyecanı var ki, çok güçlü bir duygu, ama anlatamıyorum. Fiziki olaraksa tam bir fiyasko. Eşimin hamileliği resmen bana yansımış, hatta görenler ondan çok benim hamile olduğumu düşünebilir. Canım eşimin henüz bir kez olsun birşey aşerdiğini duyamadık. Gelin görün ki, ben ne görsem, aklıma ne gelse canım çekiyor. Bu 8 ayda aldığım kilo, normal bir hamilenin alması gerekenle nerdeyse aynı :). Göbek fırladı, ama biradan değil. Yaz gelmeden spora asılmam gerek, göbek gitmeli...

Neyse şimdilik yazacaklarım bunlar, yoksa yazdıkça konu dağılacağa benziyor. Son bir ayı bakalım nasıl geçirecez, sanırım hazırlıklara yoğunlaşıcaz. Bize kolay gelsin, görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: